SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty metodyczne: piosenka i ruch w nauczaniu języka niemieckiego |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-PiRwNJN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studentów w umiejętność przygotowania i realizacji zajęć językowych z wykorzystaniem śpiewu i technik ruchowych oraz rozwijanie kompetencji w zakresie nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (klasy I-III). Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami komunikacji werbalnej i niewerbalnej we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Podniesienie sprawności językowej studentów w ramach zajęć warsztatowych.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+/B2 ; podstawowe predyspozycje muzyczne i motoryczno-ruchowe.
Zabawa muzyczno-ruchowa jako forma nauczania języka niemieckiego we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Zajęcia warsztatowe – praktyczne ćwiczenia poprawiające dykcję i usprawniające wymowę w języku niemieckim (rymowanki, kombinacje wyrazowe i zdaniowe, ćwiczenia oddechowe); ćwiczenia wskazujące na ścisłą korelację pomiędzy ruchem a słowem (TPR - metoda reagowania całym ciałem) oraz ćwiczenia łączące te elementy w procesie nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. Podstawy procesu komunikowania: psychologiczne aspekty procesu komunikowania we wczesnym okresie rozwoju dziecka.
Zajęcia praktyczne o charakterze warsztatowym – instruktaż i praca własna (indywidualna i w grupie), ćwiczenia muzyczne i ruchowe, zabawy inscenizacyjne, prezentacje, posługiwanie się literaturą fachową.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena aktywności na zajęciach – 25 %
1. Ocena umiejętności praktycznych – 50 %
2. Realizacja zadania indywidualnego – 25 %
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną wszystkich ocen.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna,
Warszawa 2005
Uwe Kind, Erika Broschek; Deutschvergnügen – Deutschlernen mit Rap und Liedern, Langenscheidt
Mein Liederbuch, Deutsche Volkslieder mit Harmonie-Bezeichnung; Zusammengestellt von Albert Kranz,
Harmonie-Bezeichnung: Erich Krämer.
Piosenki na lekcji języka niemieckiego, „Języki Obce w Szkole”, Nr 6/200, s.87
Wagner D. Zeigler P.; Mit Liedern lernen; Verlag für Deutsch, München.
Kind U.; Eine kleine Deutschmusik; Langenscheidt.
Andrzejewska E., Kompetencje nauczyciela języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej,
Języki Obce w Szkole, 2008
Porczyk Fromowitz A., Rady dla początkującego nauczyciela wczesnego nauczania języków obcych, Języki Obce w Szkole, 2010, 2, s. 79-81
Piosenki na lekcji języka niemieckiego, „Języki Obce w Szkole”, Nr 6/200, s.87
Kindergedicht, Kindergedichte-Gedicht für alle Fälle z.B. Kindergedichte mit viel Spaß, Kinderreime u.- lieder, Kindersprachspiele u. – rätsel, Fabel in Gedichtform
www.gedichte-fuer-alle-faelle.de/kindergedichte
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 11-12-2016 17:18)