SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstruktywne komunikowanie się w coachingu |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-CwZiB-KKswC-N16 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Coaching w życiu i biznesie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 8 (w tym jako e-learning) |
0,53 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania jest teoretyczne zapoznanie studentów z podstawowymi teoriami komunikacji interpersonalnej. Dostarczenie wiedzy dotyczącej barier komunikacyjnych oraz metod efektywnej komunikacji. Wyposażenie studentów w umiejętności komunikowania się w relacji interpersonalnej, rozpoznawania barier komunikacyjnych, wykształcenie umiejętności korzystania z narzędzi komunikacji. Uwrażliwienie na istotę relacji interpersonalnej w kontakcie z klientem, uświadomienie poziomu własnej wiedzy i umiejętności w obrębie tematyki komunikacji interpersonalnej, profesjonalizm podczas wchodzenia w relacje interpersonalne.
brak
Model komunikacji interpersonalnej (definicja, elementy procesu komunikacji). Podstawy komunikacji werbalnej - aktywne mówienie i słuchanie oraz komunikacji niewerbalnej – postawa ciała, mimika twarzy itp. Wybrane bariery w komunikacji interpersonalnej. Komunikacja dwustronna oraz w obszarze emocji. Wybrane techniki asertywnej komunikacji i pojęcie komunikatu JA. Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych i rola negocjacji. Umiejętność oddzielenia interpretacji i opinii od faktów i zachowań. Informacja zwrotna (definicja, rola, zasady udzielania informacji zwrotnej).
Dyskusja, prezentacje multimedialne, praca z książką, praca w grupach, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z aktywności oraz zaliczenia kolokwium w formie ustnej lub pisemnej
Zmodyfikowane przez mgr inż. Karolina Jezior-Pieczyńska (ostatnia modyfikacja: 03-02-2017 15:19)