SylabUZ
Course name | Film i teatr w dziennikarstwie |
Course ID | 08.9-WH-DiksD-FiT-S17 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Journalism and social communication |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Wiedza: Student posiada wiedzę na temat wybranych elementów teorii i praktyki filmowej i teatralnej oraz krytyki i publicystyki filmowej i teatralnej; zna terminologię niezbędną w pracy dziennikarza filmowego i teatralnego oraz podstawy warsztatu dziennikarza filmowego i teatralnego.
Umiejętności: Student posiada umiejętność zastosowania wiedzy na temat filmu i teatru w pracy dziennikarskiej, samodzielnie planuje i realizuje projekty dziennikarskie dotyczące filmu i teatru, redaguje teksty dziennikarskie dotyczące filmu i teatru.
Kompetencje: Student docenia rolę wiedzy o teoriach i praktykach filmowych i teatralnych w tworzeniu kulturowego dziedzictwa światowego, państwowego, regionalnego, jest świadomy opiniotwórczej roli mediów, czynnie uczestniczy w życiu kulturalnym.
brak
Podstawowe elementy kompozycyjne w filmie. Tworzywa i komponenty obrazu filmowego. Wybrane gatunki filmowe. Współczesne praktyki filmowe i teatralne, ich miejsce w życiu kulturalnym (m.in. przeglądy, festiwale, nagrody, najważniejsze instytucje kultury promujące sztukę filmową i teatralną). Odmiany krytyki filmowej i teatralnej. Gatunki krytyki i publicystyki filmowej i teatralnej. Literacka i teatralna teoria dramatu. Tworzywa i komponenty widowiska teatralnego. Różnice i podobieństwa między językiem teatru i filmu. Miejsce teatru we współczesnym życiu kulturalnym. Analiza wybranych filmów i widowisk, przygotowanie do zredagowania pracy pisemnej.
Opis wyjaśniający, rozmowa nauczająca, referat, dyskusja, studium przypadku, praca z tekstem źródłowym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Przygotowanie i wygłoszenie referatu na temat wybranego dzieła filmowego lub teatralnego, przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach, czterokrotne uczestnictwo w seansach filmowych lub wyjście do teatru.
W przypadku wyboru „lżejszej” formy końcowego zaliczenia przedmiotu kierunkowego, tj. „zwykłego” zaliczenia na ocenę (któremu przypisano mniejszą wartość punktów ECTS) zamiast złożenia pracy pisemnej (wyżej punktowanej), studenci są zobligowani do zaliczenia w tym samym semestrze dodatkowego przedmiotu obieralnego (spośród oferty Instytutu Filologii Polskiej, Wydziału Humanistycznego lub ogólnouczelnianej), by w końcowym rozliczeniu semestru uzyskać co najmniej 30 punktów ECTS (uzyskanie co najmniej 30 pkt. ECTS jest warunkiem zaliczenia semestru).
Fakt wybrania niżej punktowanej formy zaliczenia danego przedmiotu oraz wybór w związku z tym dodatkowego przedmiotu należy zgłosić osobie prowadzącej zajęcia oraz w sekretariacie IFP najpóźniej do końca drugiego tygodnia właściwego semestru.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-01-2018 12:57)