SylabUZ

Generate PDF for this page

Pedagogika zdrowia - course description

General information
Course name Pedagogika zdrowia
Course ID 05.9-WP-PSpP-PZDRO
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Rozbudzenie refleksji nad złożonością problematyki zdrowotnej na płaszczyźnie teoretycznej, świadomość wielości możliwości kształtowania teoretycznych podstaw koncepcji zdrowotnych; zapoznanie z najistotniejszymi informacjami na temat zdrowia w ujęciu społeczno-humanistycznym; zapoznanie z dylematami współczesnej teorii zdrowotnych; uwrażliwienie na probabilistyczne podstawy zdrowia; kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów o charakterze pro i antyzdrowotnych; wprowadzenie w proces kształtowania postaw sprzyjających zdrowiu.

Prerequisites

brak

Scope

Wykłady

1) Pojęcia kluczowe w edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. 2) Zdrowie, czynniki je warunkujące, polityka zdrowotna. 3) Styl życia i zachowania zdrowotne; wiedza i postawy wobec zdrowia. 4) Edukacja zdrowotna w szkole i przedszkolu. 5) Promocja zdrowia psychicznego. 6) Kształtowanie umiejętności życiowych (psychospołecznych).

Teaching methods

Wykłady

Wykład konwencjonalny, wykład problemowy, dyskusja (panelowa).

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Zaliczenie w formie testowej. Studentowi postawione zostaną zarówno pytania o charakterze teoretycznym, jak i praktycznym (analiza tekstu źródłowego). Kryterium ocen: bardzo dobry (91-100%), dobry plus (81-90%), dobry (71-80%), dostateczny plus (61-70%), dostateczny (51-60%).

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z wykładów.

Recommended reading

Kowalski M., Gaweł A., Zdrowie – wartość – edukacja, Kraków 2007.

Kowalski M., Drożdż M., Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych: edukacja przez codzienność telewizyjną, Kraków 2008.

Głowacka G., Promocja zdrowia: konteksty społeczno-kulturowe, Poznań 2000.

Melosik Z., Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji, Toruń-Poznań 1999.

Further reading

Brak.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 13-05-2017 19:04)