SylabUZ
Course name | Pedagogika zdrowia |
Course ID | 05.9-WP-PSpP-PZDRO |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Rozbudzenie refleksji nad złożonością problematyki zdrowotnej na płaszczyźnie teoretycznej, świadomość wielości możliwości kształtowania teoretycznych podstaw koncepcji zdrowotnych; zapoznanie z najistotniejszymi informacjami na temat zdrowia w ujęciu społeczno-humanistycznym; zapoznanie z dylematami współczesnej teorii zdrowotnych; uwrażliwienie na probabilistyczne podstawy zdrowia; kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów o charakterze pro i antyzdrowotnych; wprowadzenie w proces kształtowania postaw sprzyjających zdrowiu.
brak
Wykłady
1) Pojęcia kluczowe w edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. 2) Zdrowie, czynniki je warunkujące, polityka zdrowotna. 3) Styl życia i zachowania zdrowotne; wiedza i postawy wobec zdrowia. 4) Edukacja zdrowotna w szkole i przedszkolu. 5) Promocja zdrowia psychicznego. 6) Kształtowanie umiejętności życiowych (psychospołecznych).
Wykłady
Wykład konwencjonalny, wykład problemowy, dyskusja (panelowa).
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Zaliczenie w formie testowej. Studentowi postawione zostaną zarówno pytania o charakterze teoretycznym, jak i praktycznym (analiza tekstu źródłowego). Kryterium ocen: bardzo dobry (91-100%), dobry plus (81-90%), dobry (71-80%), dostateczny plus (61-70%), dostateczny (51-60%).
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z wykładów.
Kowalski M., Gaweł A., Zdrowie – wartość – edukacja, Kraków 2007.
Kowalski M., Drożdż M., Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych: edukacja przez codzienność telewizyjną, Kraków 2008.
Głowacka G., Promocja zdrowia: konteksty społeczno-kulturowe, Poznań 2000.
Melosik Z., Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji, Toruń-Poznań 1999.
Brak.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 13-05-2017 19:04)