SylabUZ

Generate PDF for this page

Therapeutic Pedagogy - course description

General information
Course name Therapeutic Pedagogy
Course ID 05.6-WP-PSpP-PEDLE
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Janion
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Poznanie problematyki choroby przewlekłej i niepełnosprawności ruchowej dziecka w aspekcie biopsychospołecznym.

Prerequisites

Wstęp do pedagogiki, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania, wybrane zagadnienia z pediatrii.

Scope

Wykłady

1) Psychologiczne i socjologiczne koncepcje choroby przewlekłej i niesprawności ruchowej. 2) Skutki chorób przewlekłych dla rozwoju dzieci. 3) Psychospołeczne problemy dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Hospitalizacja dziecka. 4) Wpływ choroby dziecka na życie rodziny.

Ćwiczenia

1) Charakterystyka wybranych chorób przewlekłych i dysfunkcji ruchowych oraz ich wpływ na psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie dziecka.

Teaching methods

Wykłady

Wykład tradycyjny, prezentacja multimedialna.

Ćwiczenia

Praca indywidualna, praca w grupach, metoda przypadków, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Ocena z egzaminu.

Ćwiczenia

Praca studenta na zajęciach (25%), realizacja prac zaliczeniowych (25%), kolokwium (50%).

Ocena z przedmiotu

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wykładów i ćwiczeń. Oceną końcową z przedmiotu jest średnia arytmetyczna oceny z ćwiczeń i wykładów.

Recommended reading

  1. Dziecko przewlekle chore – problemy medyczne, psychologiczne i pedagogiczne, red. B. Antoszewska, Toruń 2011.
  2. Maciarz A., Dziecko przewlekle chore: opieka i wsparcie, Warszawa 2006.
  3. Maciarz A., Pedagogika lecznicza i jej przemiany, Warszawa 2001.
  4. Pecyna M. B., Dziecko i jego choroba, Warszawa 2000.
  5. Pilecka W., Przewlekła choroba somatyczna w życiu i rozwoju dziecka, Kraków 2002.

Further reading

  1. Choroba dziecka w twoim życiu: o dzieciach ciężko i przewlekle chorych i ich rodzicach, red. E. Góralczyk, Warszawa 1996.
  2. Doświadczanie choroby i niepełnosprawności, red. E. Zasępa, Warszawa 2013.
  3. Janion E., Dziecko przewlekle chore w rodzinie, Zielona Góra 2007.
  4. Psychologia zdrowia dzieci i  młodzieży, W. Pilecka, Kraków 2011.
  5. Tobiasz-Adamczyk B., Wybrane elementy socjologii zdrowia i choroby, Kraków 2000.

Notes


Modified by dr Ewa Janion (last modification: 25-04-2017 17:13)