SylabUZ
Course name | Surdopedagogika |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-SURDO |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie ze specyfiką funkcjonowania osób z niepełnosprawnością narządu słuchu, perspektywami edukacyjnymi i rehabilitacyjnymi. Zapoznanie z terminologią surdopedagogiczną. Zapoznanie z czynnikami warunkującymi kształtowanie i rozwój mowy dziecka z uszkodzonym narządem słuchu. Uwrażliwienie na ograniczenia i specyfikę pracy edukacyjnej osób z uszkodzonym narządem słuchu.
Podstawowa wiedza dotycząca dziecka z niepełnosprawnością i jego możliwości. Umiejętność współpracy z osobami z niepełnosprawnością.
Wykłady 1) Surdopedagogika – pojęcie, klasyfikacja, etiologia. 2) Psychospołeczne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością narządu słuchu. 3) Edukacja i rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnym narządem słuchu. Ćwiczenia 1) Specyfika rozwoju psychoruchowego dziecka z uszkodzonym narządem słuchu. 2) Najnowsze ustalenia dotyczące terminologii stosowanych w przypadku zaburzeń słuchu. 3) Edukacja dzieci z niepełnosprawnością narządu słuchu w szkolnictwie specjalnym, ogólnodostępnym, integracyjnym. 4) Potrzeby edukacyjne dziecka z uszkodzonym narządem słuchu w zależności od stopnia ubytku słuchu. 5) Założenie organizacyjne klasy integracyjnej. 6) Sposoby organizacji pomocy, skierowanej do ucznia z uszkodzonym narządem słuchu w szkole masowej. 7) Rehabilitacja osób z implantami. |
Wykłady
Wykład konwencjonalny, wykład z pokazem, wykład konwersatoryjny, dyskusja.
Ćwiczenia
Praca z książką, klasyczna metoda problemowa, metody ekspresyjne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Ocena z egzaminu.
Ćwiczenia
Średnia ocen uzyskanych z aktywności na zajęciach, udziału w dyskusji, kolokwium, pracy zaliczeniowej przygotowanej w zespołach.
Ocena z przedmiotu
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie ćwiczeń i wykładów. Oceną końcową jest średnia ocen z wykładów i ćwiczeń.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 09-05-2017 10:12)