SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Terapia dźwiękowa |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWTDZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie w wiedzę dotyczącą wykorzystania muzyki w procesie terapeutyczno-wychowawczym. Zapoznanie z metodami terapii opartymi na dźwięku.
Wiedza z zakresu psychologii ogólnej oraz biomedycznych podstaw rozwoju dziecka.
Konwersatoria
1) Wykorzystanie terapii dźwiękowej we wspomaganiu rozwoju dzieci z wybranymi zaburzeniami. 2) Wpływ muzyki na rozwój fizyczny, umysłowy i psychiczny dziecka. 3) Omówienie metod dźwiękowych stosowanych w Polsce (metoda Tomatisa, metoda Indywidualnej Stymulacji Słuchu).
Konwersatoria
Praca w grupie, dyskusja, praca z materiałem źródłowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Ocena z konwersatoriów: średnia ocen za przygotowanie i aktywny udział w zajęciach, przygotowanie prac grupowych.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
1. Czerniawska E., Edukacja muzyczna a style uczenia się, „Kwartalnik Pedagogiczny” 1(215).
Zmodyfikowane przez dr Aneta Rudzińska-Rogoża (ostatnia modyfikacja: 05-05-2017 12:34)