SylabUZ
Course name | Metodyka rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-MRNIS |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Wyposażenie studenta w wiedzę z zakresu oligofrenopedagogiki – specyfiki niepełnosprawności intelektualnej oraz dotyczącej niepełnosprawności sprzężonej, a także zapoznanie z ograniczeniami i możliwościami rozwojowymi tej kategorii uczniów. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności z zakresu metodyki pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną.
Podstawy pedagogiki specjalnej, podstawy teoretyczne rewalidacji, podstawy dydaktyki specjalnej.
Konwersatoria
1) Niepełnosprawność intelektualna – ustalenia terminologiczne, ujęcia, stopnie, uwarunkowania, symptomatologia stopni niepełnosprawności intelektualnej. 2) Niepełnosprawność sprzężona – istota wybranych problemów. 3) Diagnoza i pomoc psychologiczno – pedagogiczna uczniom z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną. 4) Zasady pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. 5) Swoistość pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną. Dorastanie i dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną. 6) Rodzinny obraz niepełnosprawności intelektualnej. 7) Postawy społeczne wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Konwersatoria
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Średnia ocen z: 1) Kolokwium – pozytywna ocena, po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. 2) Prezentacja – pozytywna ocena merytoryczna. 3) Projekt zajęć rewalidacyjnych z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną. 4i5) aktywny udział w zajęciach i w dyskusji.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Modified by dr Jolanta Lipińska-Lokś (last modification: 25-04-2017 14:40)