SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma seminar I - course description

General information
Course name Diploma seminar I
Course ID 05.6-WP-PSpP-SEMDY1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Grażyna Gajewska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 45 3 27 1,8 Credit

Aim of the course

Poszerzenie wiedzy z wybranego obszaru. Doskonalenie umiejętności projektowania rozwiązań sytuacji i zjawisk pedagogicznych. Rozwinięcie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy. Nabycie doświadczenia w pisaniu tekstu naukowego. Napisanie pracy dyplomowej.

Prerequisites

Posiadanie wiedzy z zakresu studiowanej specjalności. Wiedza i umiejętności z zakresu metod i technik badań pedagogicznych.

Scope

Seminarium

Zaproponowanie ogólnej tematyki seminarium, ustalenie indywidualnych zainteresowań poznawczych uczestników seminarium. Technika pisania pracy dyplomowej (język, przypisy, spis treści, bibliografia, tytuły rozdziałów, itd.). Etapy projektowania działań pedagogicznych. Sprecyzowanie tematów prac dyplomowych. Poszukiwanie i wstępna orientacja w literaturze przedmiotu, ocena jej przydatności i dokonywanie selekcji. Praktyczne i teoretyczne znaczenie podjętego tematu. Redagowanie planu pracy dyplomowej, przygotowanie koncepcji projektu. Projektowanie rozwiązań na podstawie diagnozy. Realizacja projektu; przygotowanie i przedstawienie prezentacji koncepcji i realizacji projektu. Formułowanie wniosków, opis koncepcji i realizacji własnego projektu.

Teaching methods

Seminarium

Dyskusja, pokaz, prezentacje studentów, praca z materiałem źródłowym, metoda projektu, elektroniczny kontakt, praca indywidualna ze studentem.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Seminarium

Warunkiem zaliczenia seminarium w semestrze V jest stwierdzenie przez prowadzącego systematycznych postępów w realizacji kolejnych etapów projektu, przedłożenie kolejnych części pracy.

Ocena z przedmiotu

Ocena końcowa z przedmiotu – ocena z seminarium.

Recommended reading

  1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008.
  2. Batorski D., Olcoń-Kubicka M., Prowadzenie badań przez Internet – podstawowe zagadnienia metodologiczne, „Studia Socjologiczne” 2006, nr 3.
  3. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.
  4. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
  5. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
  6. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.
  7. Literatura tematyczna – zgodnie z zainteresowaniami studentów.

Further reading

Literatura związana z problematyką projektu badawczego i pracy dyplomowej.

Notes

Szczegółowy program seminarium, wykaz literatury, wymagania dotyczące pracy ustala i podaje do wiadomości studentów prowadzący seminarium.


Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 25-04-2017 09:31)