SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka terapii pedagogicznej z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - course description

General information
Course name Metodyka terapii pedagogicznej z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Course ID 05.6-WP-PSpP-MTPSP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Aneta Rudzińska-Rogoża
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 60 4 60 4 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z procedurą diagnostyczną i metodami pracy terapeutycznej z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Przygotowanie do projektowania i realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w placówce oświatowej.

Prerequisites

Podstawy terapii pedagogicznej, pedagogiki specjalnej, pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej.

Scope

Konwersatoria

1) Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się. 2) Formy i rodzaje ćwiczeń funkcji percepcyjno-motorycznych (wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, kinestetyczno-ruchowych). 3) Ćwiczenia doskonalące umiejętność czytania i pisania. 4) Ćwiczenia wspomagające myślenie i umiejętności matematyczne. 5) Organizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. 6) Opracowanie ramowych programów terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. 7) Kierunki współpracy z rodzicami dzieci z trudnościami w uczeniu się – propozycje rozwiązań praktycznych.

Teaching methods

Konwersatoria

Metoda projektu, metoda indywidualnych przypadków, praca w grupach, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Ocena przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach, kolokwium z treści realizowanych na zajęciach, przygotowanie ramowych programów terapeutycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Ocenę łączną z przedmiotu będzie stanowić średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu stanowi ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Barańska M., Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci 6-9 letnich, Gdańsk 2014.
  2. Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii, Gdańsk 2011.
  3. Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczycieli, Warszawa 1989.
  4. Franczyk A., Krajewska K., Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju, Kraków 2003.
  5. Mickiewicz J., Dysleksja rozwojowa: podstawy diagnozy i terapii, Toruń 2011.
  6. Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji, red. A. Rudzińska-Rogoża, Kraków 2011.

Further reading

  1. Karaskowa V., Zabawy ruchowe, Gdańsk 2007.
  2. Trudności w czytaniu i pisaniu, red. I. Pietras, Warszawa 2012.

Notes


Modified by dr Aneta Rudzińska-Rogoża (last modification: 07-05-2017 19:00)