SylabUZ
Course name | Metodyka terapii pedagogicznej z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-MTPSP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 60 | 4 | 60 | 4 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z procedurą diagnostyczną i metodami pracy terapeutycznej z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Przygotowanie do projektowania i realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w placówce oświatowej.
Podstawy terapii pedagogicznej, pedagogiki specjalnej, pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej.
Konwersatoria
1) Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się. 2) Formy i rodzaje ćwiczeń funkcji percepcyjno-motorycznych (wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, kinestetyczno-ruchowych). 3) Ćwiczenia doskonalące umiejętność czytania i pisania. 4) Ćwiczenia wspomagające myślenie i umiejętności matematyczne. 5) Organizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. 6) Opracowanie ramowych programów terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. 7) Kierunki współpracy z rodzicami dzieci z trudnościami w uczeniu się – propozycje rozwiązań praktycznych.
Konwersatoria
Metoda projektu, metoda indywidualnych przypadków, praca w grupach, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Ocena przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach, kolokwium z treści realizowanych na zajęciach, przygotowanie ramowych programów terapeutycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Ocenę łączną z przedmiotu będzie stanowić średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu stanowi ocena z konwersatoriów.
Modified by dr Aneta Rudzińska-Rogoża (last modification: 07-05-2017 19:00)