SylabUZ
Course name | Metoda ośrodków pracy |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-PWMOP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z założeniami, celami i specyfiką metody ośrodków pracy. Kształtowanie u studentów umiejętności przygotowywania konspektów i realizacji zajęć dydaktyczno-rewalidacyjnych z wykorzystaniem metody ośrodków pracy.
Wiedza z subdyscyplin pedagogiki specjalnej dotycząca swoistych właściwości dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Konwersatoria
1) Geneza, cele i założenia metody ośrodków pracy. 2) Etapy dziennego ośrodka pracy (zajęcia wstępne; praca poznawcza – obserwacja, kojarzenie; ekspresja i zajęcia końcowe). 3) Planowanie, przygotowanie i zasady realizacji zajęć dydaktyczno-rewalidacyjnych metodą ośrodków pracy. 4) Zastosowanie metody w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży. 5) Efektywność metody. 6) Analiza przygotowywanych przez studentów konspektów i omawianie realizowanych przez nich zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem metody ośrodków pracy.
Konwersatoria
Pokaz, dyskusja, warsztaty.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Średnia ocen z: 1) Opracowania konspektu zajęć terapeutyczno-rewalidacyjnych z wykorzystaniem metody ośrodków pracy. Kryteria oceny konspektu od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną, b) odpowiedni dobór ćwiczeń, zadań do rodzaju specjalnych potrzeb edukacyjnych ich uczestników, c) atrakcyjność zajęć, d) środki edukacyjne; 2) Realizację zaprojektowanych zajęć warsztatowych. Kryteria oceny zajęć od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną, b) komunikatywność przekazu zadań, c) atrakcyjność zajęć, d) umiejętność zdyscyplinowania uczestników; e) umiejętność dokonania samooceny przeprowadzonych zajęć pod kątem ich walorów i mankamentów.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Modified by dr Agnieszka Nowicka (last modification: 04-05-2017 12:46)