SylabUZ

Generate PDF for this page

Uczenie się we współpracy - course description

General information
Course name Uczenie się we współpracy
Course ID 05.6-WP-PSpP-PWUWS
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Poznanie przez studentów wiedzy na temat teoretycznych i metodycznych aspektów uczenia się we współpracy. Opanowanie przez studentów umiejętności aranżowania sytuacji edukacyjnych sprzyjających współpracy uczniów. Świadomość studentów dotycząca zalet i wad uczenia się we współpracy oraz refleksyjnego wykorzystania metody w pracy zawodowej.

Prerequisites

Wiedza z subdyscyplin pedagogiki specjalnej dotycząca swoistych właściwości wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi utrudniającymi funkcjonowanie w roli ucznia i kolegi.

Scope

Konwersatoria

1) Teoretyczne źródła idei uczenia się we współpracy. 2) Cele uczenia się we współpracy zorientowane na rozwój kompetencji poznawczych i społecznych dzieci i młodzieży. 3) Zalety i wady uczenia się we współpracy: czynniki zwiększające i zmniejszające produktywność grupy. 4) Komunikacja w grupie. 5) Odmiany modelu uczenia się we współpracy. 6) Typy zadań sprzyjające współpracy. 7) Zasady organizowania współpracy uczniów w grupie.

Teaching methods

Konwersatoria

Pokaz, uczenie się we współpracy, dyskusja, metoda projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Ocena z konwersatoriów – średnia ocen z 1) opracowanie projektu zajęć oraz jego realizacja (praca w grupie); kryteria oceny projektu od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną projektu, b) komunikatywność przekazu zadań, c) atrakcyjność zajęć, d) środki edukacyjne; 2) kolokwium z treści ćwiczeń; kryteria ocen: niedostateczna (0-50%); dostateczna 51-60%), dostateczna plus (61-70%); dobra (71-80%); dobra plus (81-90%); bardzo dobra (91-100%).

Ocena z przedmiotu

Oceną z przedmiotu jest ocena z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Bąbka J., Zachowania kooperacyjne w sytuacjach zadaniowych u młodzieży w okresie wczesnej adolescencji. Analiza porównawcza młodzieży pełnosprawnej i różnymi ograniczeniami sprawności, Zielona Góra 2013.
  2. Joyce B., Calhoun E., Hopkins D., Przykłady modeli uczenia się i nauczania, Warszawa 1999.
  3. Pawlak B., Praca grupowa w edukacji szkolnej, Kraków 2009.
  4. Reid J.A., Forrestal P., Cook J., Uczenie się w małych grupach w klasie, Warszawa 1996.

Further reading

  1. Adams K., Galanes G.J., Komunikacja w grupach, Warszawa 2009.
  2. Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 1995.
  3. Aronson B., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna: serce i umysł,  Poznań 2006. 
  4. Oyster C.K., Grupy: psychologia społeczna, Warszawa 2000.
  5. Robson M., Grupowe rozwiązywanie problemów, Warszawa 2005.

Notes


Modified by dr Helena Ochonczenko (last modification: 09-05-2017 20:29)