SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Uczenie się we współpracy |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWUWS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie przez studentów wiedzy na temat teoretycznych i metodycznych aspektów uczenia się we współpracy. Opanowanie przez studentów umiejętności aranżowania sytuacji edukacyjnych sprzyjających współpracy uczniów. Świadomość studentów dotycząca zalet i wad uczenia się we współpracy oraz refleksyjnego wykorzystania metody w pracy zawodowej.
Wiedza z subdyscyplin pedagogiki specjalnej dotycząca swoistych właściwości wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi utrudniającymi funkcjonowanie w roli ucznia i kolegi.
Konwersatoria
1) Teoretyczne źródła idei uczenia się we współpracy. 2) Cele uczenia się we współpracy zorientowane na rozwój kompetencji poznawczych i społecznych dzieci i młodzieży. 3) Zalety i wady uczenia się we współpracy: czynniki zwiększające i zmniejszające produktywność grupy. 4) Komunikacja w grupie. 5) Odmiany modelu uczenia się we współpracy. 6) Typy zadań sprzyjające współpracy. 7) Zasady organizowania współpracy uczniów w grupie.
Konwersatoria
Pokaz, uczenie się we współpracy, dyskusja, metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Ocena z konwersatoriów – średnia ocen z 1) opracowanie projektu zajęć oraz jego realizacja (praca w grupie); kryteria oceny projektu od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną projektu, b) komunikatywność przekazu zadań, c) atrakcyjność zajęć, d) środki edukacyjne; 2) kolokwium z treści ćwiczeń; kryteria ocen: niedostateczna (0-50%); dostateczna 51-60%), dostateczna plus (61-70%); dobra (71-80%); dobra plus (81-90%); bardzo dobra (91-100%).
Ocena z przedmiotu
Oceną z przedmiotu jest ocena z ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr Helena Ochonczenko (ostatnia modyfikacja: 09-05-2017 20:29)