SylabUZ

Generate PDF for this page

Drama - course description

General information
Course name Drama
Course ID 05.6-WP-PSpP-PWDRA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Maria Fudali
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

 Zapoznanie studenta z podstawową problematyką dramy jako metody pomocniczej w nauczaniu różnych przedmiotów szkolnych i samoistną metodą w kształtowaniu osobowości człowieka poprzez rozwijanie wyobraźni i wrażliwości. Poznanie jej rodowodu i przebiegu w pracy z dziećmi  i młodzieżą. Kształtowanie umiejętności zastosowania dramy w pracy z różnymi grupami wiekowymi.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki i psychologii ogólnej i rozwojowej

Scope

Ćwiczenia

Istota dramy i jej rodowód. Poziomy znaczeniowe faktów (osobiste – odwoływanie się do doświadczeń uczestników, wynikające z kontekstu sytuacyjnego i symboliczne). Drama jako metoda nauczania (Calldwell Cook), drama w nauczaniu języków obcych (John Merill i William Wirt. Trzyetapowe nauczanie (Richarde Courtney). Drama jako metoda uzupełniająca, dydaktyczna i jako przedmiot artystyczno-wychowawczy. Drama a teatr. Przebieg dramy.

Teaching methods

Ćwiczenia

Praca w grupach, dyskusja, symulacje, pokaz, metody ekspresyjne, techniki dramowe

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia

Zaliczenie z ćwiczeń na ocenę: aktywność na zajęciach, sprawdzenie w dyskusji posiadanej wiedzy dotyczącej: istoty dramy i jej rodowodu, poziomów znaczeniowych faktów, wykorzystania dramy jako metody nauczania, przebiegu dramy. Ocena samodzielnie przygotowanych zajęć z wykorzystaniem dramy dla wskazanej grupy wiekowej dzieci lub młodzieży z uwzględnieniem informacji o specyfice grupy. Ocena wykorzystania technik dramowych na zajęciach z dziećmi i młodzieżą. Ocenę łączną stanowi średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.  

Recommended reading

Lewandowska-Kido_ T., Drama w kształceniu pedagogicznym, Lublin 2001.

Way B., Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990

Gudro M., Drama w szkole podstawowej, Warszawa 1994

Pankowska K., Pedagogika dramy, Teoria i praktyka, Warszawa 2000.

Chodasz A. (red.), „Drama łączy” Warszawa 2012
Rusiłowski- Jagiełło A (red), Drama w STOP–KLATCE, w kierunku pozytywnej zmiany społecznej, Warszawa 2010.

 

Further reading

Machulska H., Drama – poradnik dla nauczycieli i wychowawców, Animator, Warszawa 1/1991, 3/1992

Machulska H., Środki teatralne w procesie nauczania i wychowania, Warszawa 1992.

Bator D., Pawliszak L., Przygoda z dramą, Wrocław 1996

Drama. Poradnik dla nauczycieli i wychowawców, zeszyty 1-12, Warszawa 1992-1994.

Rusiłowski- Jaggiełło A (red). Drama jako poruszający dialog. Gdańsk 2010.

Way, Brian, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży. Warszawa 1990
 

Notes


Modified by dr Maria Fudali (last modification: 10-05-2017 17:29)