SylabUZ
Course name | Drama |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-PWDRA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studenta z podstawową problematyką dramy jako metody pomocniczej w nauczaniu różnych przedmiotów szkolnych i samoistną metodą w kształtowaniu osobowości człowieka poprzez rozwijanie wyobraźni i wrażliwości. Poznanie jej rodowodu i przebiegu w pracy z dziećmi i młodzieżą. Kształtowanie umiejętności zastosowania dramy w pracy z różnymi grupami wiekowymi.
Podstawy pedagogiki i psychologii ogólnej i rozwojowej
Ćwiczenia
Istota dramy i jej rodowód. Poziomy znaczeniowe faktów (osobiste – odwoływanie się do doświadczeń uczestników, wynikające z kontekstu sytuacyjnego i symboliczne). Drama jako metoda nauczania (Calldwell Cook), drama w nauczaniu języków obcych (John Merill i William Wirt. Trzyetapowe nauczanie (Richarde Courtney). Drama jako metoda uzupełniająca, dydaktyczna i jako przedmiot artystyczno-wychowawczy. Drama a teatr. Przebieg dramy.
Ćwiczenia
Praca w grupach, dyskusja, symulacje, pokaz, metody ekspresyjne, techniki dramowe
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia
Zaliczenie z ćwiczeń na ocenę: aktywność na zajęciach, sprawdzenie w dyskusji posiadanej wiedzy dotyczącej: istoty dramy i jej rodowodu, poziomów znaczeniowych faktów, wykorzystania dramy jako metody nauczania, przebiegu dramy. Ocena samodzielnie przygotowanych zajęć z wykorzystaniem dramy dla wskazanej grupy wiekowej dzieci lub młodzieży z uwzględnieniem informacji o specyfice grupy. Ocena wykorzystania technik dramowych na zajęciach z dziećmi i młodzieżą. Ocenę łączną stanowi średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.
Lewandowska-Kido_ T., Drama w kształceniu pedagogicznym, Lublin 2001.
Way B., Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990
Gudro M., Drama w szkole podstawowej, Warszawa 1994
Pankowska K., Pedagogika dramy, Teoria i praktyka, Warszawa 2000.
Chodasz A. (red.), „Drama łączy” Warszawa 2012
Rusiłowski- Jagiełło A (red), Drama w STOP–KLATCE, w kierunku pozytywnej zmiany społecznej, Warszawa 2010.
Machulska H., Drama – poradnik dla nauczycieli i wychowawców, Animator, Warszawa 1/1991, 3/1992
Machulska H., Środki teatralne w procesie nauczania i wychowania, Warszawa 1992.
Bator D., Pawliszak L., Przygoda z dramą, Wrocław 1996
Drama. Poradnik dla nauczycieli i wychowawców, zeszyty 1-12, Warszawa 1992-1994.
Rusiłowski- Jaggiełło A (red). Drama jako poruszający dialog. Gdańsk 2010.
Way, Brian, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży. Warszawa 1990
Modified by dr Maria Fudali (last modification: 10-05-2017 17:29)