SylabUZ

Generate PDF for this page

Sign language II - course description

General information
Course name Sign language II
Course ID 05.6-WP-PSpP-F1JM2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Katarzyna Kochan
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 45 3 27 1,8 Credit with grade

Aim of the course

Nauka wybranych znaków ideograficznych: bloki: zdrowie, zabawy dzieci, czas wolny, szkoła.

Prerequisites

Język migowy 1.

Scope

Konwersatoria

Zapoznanie z wybranymi  znakami ideograficznymi z bloków tematycznych: zdrowie, zabawy dzieci, czas wolny,  szkoła.

Teaching methods

Konwersatoria

Praca grupowa, metoda warsztatowa.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

1) Zaliczenie w formie pisemnej – pozytywną ocenę uzyska student, który otrzyma minimum 50% punktów (25%). 2) Sprawdzian praktyczny – pozytywną ocenę uzyska student, który otrzyma minimum 50% punktów (50%). 3) Ocena z zaangażowania studenta podczas zajęć (25%).

Ocena z przedmiotu

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie ćwiczeń i wykładów. Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen z wykładów oraz konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Grenda P., Kosiba O., Leksykon języka migowego, Bogatynia 2011.
  2. Hendzel L.K., Słownik polskiego języka migowego, 1992.
  3. Pietrzak W., Język migowy dla pedagogów, Warszawa 1992.
  4. Pluta-Kowalska M., Kowalski M., Pomigaj mi mamo: językowy poradnik dla rodziców, Łódź 2009.
  5. Polski język migowy: konwersacje, red. A. Kwiecień, O. Romanowska, Łódź 2011.
  6. Prałat-Pyrzewicz I, Bajewska J., Język migowy w szkole i internacie, Warszawa 1994.
  7. Szczepankowski B., Podstawy języka migowego, Warszawa 1994.

Further reading

1. Bouvet D., Mowa dziecka: wychowanie dwujęzyczne dziecka niesłyszącego, Warszawa 1996.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 09-05-2017 10:09)