SylabUZ
Course name | Fotografia w kulturze |
Course ID | 03.3-WP-PEDP-FwK-L_pNadGenOVOB9 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest przygotowanie praktyczne i teoretyczne studentów do wyboru profilu artystycznego w następnym semestrze. Przedstawienie podstawowych założeń pracy animacyjnej i możliwości rozwoju, a także twórczości artystycznej w zakresie sztuki fotografii, jej historii i osiągnięć współczesności. Oraz podstawowych technik fotograficznych połączonych z wybranymi działaniami praktycznym
Brak
Kultura – podstawowe pojęcia i definicje. Przebieg procesu rozwoju kultury z elementami historii sztuki. Przebieg procesu twórczego – prezentacja wybranych koncepcji. Fotografia jako wielopłaszczyznowe zjawisko kultury. Sztuka, dzieło sztuki, odbiór dzieła sztuki – prezentacja wybranych koncepcji. Podstawowe techniki fotograficzne i ich ewolucja. Podstawowe pojęcia z zakresu sztuki fotografii. Główne i marginalne koncepcje fotografii. Fotografia w działaniu – praca animacyjna. Możliwe drogi rozwoju w pracy animacyjnej i fotograficznej.
Ćwiczenia praktyczne, dyskusje, analiza twórczości, prezentacje z omówieniem.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Laboratoria
Obecność na zajęciach 50%. Realizacja zadania indywidualnego 25%. Realizacja zadania grupowego 25%.
Ocena końcowa
Ocena ostateczna jest oceną z laboratoriów.
1. Baudrillard J., Dlaczego wszystko jeszcze nie zniknęło: esej ostatni, Warszawa 2007.
2. Kurowicki J., Kultura jako źródło piękna, Warszawa 1997.
3. Ortega Y Gasset J., Wokół Galileusza, Warszawa 1993.
1. Halda I., Fotografia jako element edukacji medialnej, [w:] Media a edukacja, red. W. Strykowski, Poznań 1998, s. 431-432.
Zajęcia prowadzone są w pracowniach i studiu fotograficznym przy użyciu specjalistycznego sprzętu fotograficznego
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 05-05-2017 09:46)