SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fotografia w kulturze |
Kod przedmiotu | 03.3-WP-PEDP-FwK-L_pNadGenOVOB9 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Animacja kultury z profilem artystycznym - Taniec/Fotografia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przygotowanie praktyczne i teoretyczne studentów do wyboru profilu artystycznego w następnym semestrze. Przedstawienie podstawowych założeń pracy animacyjnej i możliwości rozwoju, a także twórczości artystycznej w zakresie sztuki fotografii, jej historii i osiągnięć współczesności. Oraz podstawowych technik fotograficznych połączonych z wybranymi działaniami praktycznym
Brak
Kultura – podstawowe pojęcia i definicje. Przebieg procesu rozwoju kultury z elementami historii sztuki. Przebieg procesu twórczego – prezentacja wybranych koncepcji. Fotografia jako wielopłaszczyznowe zjawisko kultury. Sztuka, dzieło sztuki, odbiór dzieła sztuki – prezentacja wybranych koncepcji. Podstawowe techniki fotograficzne i ich ewolucja. Podstawowe pojęcia z zakresu sztuki fotografii. Główne i marginalne koncepcje fotografii. Fotografia w działaniu – praca animacyjna. Możliwe drogi rozwoju w pracy animacyjnej i fotograficznej.
Ćwiczenia praktyczne, dyskusje, analiza twórczości, prezentacje z omówieniem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratoria
Obecność na zajęciach 50%. Realizacja zadania indywidualnego 25%. Realizacja zadania grupowego 25%.
Ocena końcowa
Ocena ostateczna jest oceną z laboratoriów.
1. Baudrillard J., Dlaczego wszystko jeszcze nie zniknęło: esej ostatni, Warszawa 2007.
2. Kurowicki J., Kultura jako źródło piękna, Warszawa 1997.
3. Ortega Y Gasset J., Wokół Galileusza, Warszawa 1993.
1. Halda I., Fotografia jako element edukacji medialnej, [w:] Media a edukacja, red. W. Strykowski, Poznań 1998, s. 431-432.
Zajęcia prowadzone są w pracowniach i studiu fotograficznym przy użyciu specjalistycznego sprzętu fotograficznego
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 05-05-2017 09:46)