SylabUZ

Generate PDF for this page

Intercultural Education - course description

General information
Course name Intercultural Education
Course ID 05.9-WP-PEDD-EDMK-W_pNadGenYUT8G
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Events and cultural management - theatre profile
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jolanta Kostecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Credit with grade
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zrozumienie podstawowych dylematów edukacji i komunikacji międzykulturowej. Poznanie programów  edukacyjnych w zakresie przedmiotu.

Prerequisites

Brak.

Scope

Wykłady

Podstawowe pojęcia – tożsamość kulturowa, narodowa, obszary komunikacji międzykulturowej (czas, przestrzeń, sens). Bariery w komunikacji międzykulturowej – uprzedzenia, stereotypy, nietolerancja, ksenofobia.  Edukacja międzykulturowa; edukacja szkolna – regionalizm i edukacja międzykulturowa.

Ćwiczenia

Programy edukacyjne realizowane przez stowarzyszenia i organizacje non profit. Pogranicze i Euroregion. Wielokulturowość  w Polsce: mniejszości etniczne i narodowe, uchodźcy, repatrianci, imigranci.

Teaching methods

Wykłady – wykład konwencjonalny wykład konwersatoryjny.

Ćwiczenia – autorskie prezentacje projektów studentów, praca w grupach, analiza przypadku, gry symulacyjne, badania terenowe.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będą sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów. 

Ćwiczenia

Ćwiczenia – na ocenę z ćwiczeń składają:  aktywność na zajęciach (40%) ocena prezentacji i wystąpienia (40%) frekwencja (20%).

Ocena końcowa

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładów (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładów.

Recommended reading

1.      Hall E.T., Taniec życia, Warszawa 1999.

2.      Hall E.T., Poza kulturą, Warszawa 2001.

3.      Kapciak A., Koprowicz L., Tyszka A., Komunikacja międzykulturowa – zderzenia i spotkania, Warszawa 1996.

4.      Mała ojczyzna: kultura, edukacja, rozwój lokalny, red. W. Theiss, Warszawa 2001.

5.      Mikułowski-Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa, Kraków 1999.

6.      Nikitorowicz J., Edukacja międzykulturowa:  kreowanie tożsamości dziecka, Gdańsk 2007.

7.      Nikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawa 2009.

8.      Hofstede G., Hofstede G.J, Minkov M., Kultury i organizacje, Warszawa 2011.

9.      Pogranicze polsko- niemieckie na tle granic i pograniczy europejskich, red. J. Jańczak, M. Musiał-Karg, L. Wojnicz, Poznań 2010.

Further reading

brak

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 05-05-2017 09:46)