SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja międzykulturowa |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDD-EDMK-W_pNadGenYUT8G |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zrozumienie podstawowych dylematów edukacji i komunikacji międzykulturowej. Poznanie programów edukacyjnych w zakresie przedmiotu.
Brak.
Wykłady
Podstawowe pojęcia – tożsamość kulturowa, narodowa, obszary komunikacji międzykulturowej (czas, przestrzeń, sens). Bariery w komunikacji międzykulturowej – uprzedzenia, stereotypy, nietolerancja, ksenofobia. Edukacja międzykulturowa; edukacja szkolna – regionalizm i edukacja międzykulturowa.
Ćwiczenia
Programy edukacyjne realizowane przez stowarzyszenia i organizacje non profit. Pogranicze i Euroregion. Wielokulturowość w Polsce: mniejszości etniczne i narodowe, uchodźcy, repatrianci, imigranci.
Wykłady – wykład konwencjonalny wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia – autorskie prezentacje projektów studentów, praca w grupach, analiza przypadku, gry symulacyjne, badania terenowe.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będą sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Ćwiczenia
Ćwiczenia – na ocenę z ćwiczeń składają: aktywność na zajęciach (40%) ocena prezentacji i wystąpienia (40%) frekwencja (20%).
Ocena końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładów (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładów.
1. Hall E.T., Taniec życia, Warszawa 1999.
2. Hall E.T., Poza kulturą, Warszawa 2001.
3. Kapciak A., Koprowicz L., Tyszka A., Komunikacja międzykulturowa – zderzenia i spotkania, Warszawa 1996.
4. Mała ojczyzna: kultura, edukacja, rozwój lokalny, red. W. Theiss, Warszawa 2001.
5. Mikułowski-Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa, Kraków 1999.
6. Nikitorowicz J., Edukacja międzykulturowa: kreowanie tożsamości dziecka, Gdańsk 2007.
7. Nikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawa 2009.
8. Hofstede G., Hofstede G.J, Minkov M., Kultury i organizacje, Warszawa 2011.
9. Pogranicze polsko- niemieckie na tle granic i pograniczy europejskich, red. J. Jańczak, M. Musiał-Karg, L. Wojnicz, Poznań 2010.
brak
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 05-05-2017 09:46)