SylabUZ

Generate PDF for this page

Anglojęzyczna literatura dla dzieci - course description

General information
Course name Anglojęzyczna literatura dla dzieci
Course ID 05.1-WP-WNJO-ALD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Early-stage teaching of foreign language
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Marzena Lachowicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 15
(including as e-learning)
1
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest przygotowanie studenta do pracy w zakresie działań w oparciu o literaturę dziecięcą, która może być przydatna jako narzędzie służące nauczaniu języka angielskiego  w grupach przedszkolnych oraz klasach 1-3;

uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą wykorzystanie literatury dziecięcej w nauczaniu małych dzieci języka angielskiego.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.

Scope

Zarys historyczny anglojęzycznej literatury dla dzieci. Specyfika, tematyka i funkcje literatury dziecięcej. Typowe gatunki literackie. Analiza i interpretacja tekstów literackich podanych w spisie literatury obowiązkowej. Tematyka kursu dotyczy kierunku studiów oraz przyszłej pracy zawodowej studentów. Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym  oraz w klasach 1-3 szkoły podstawowej z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury dziecięcej. Potrafi zaaranżować działania w celu nauczania języka angielskiego w środowisku przedszkolnym  i wczesnoszkolnym. Zna różne formy i techniki użycia tekstu literackiego. 

 

Teaching methods

Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia, techniki dramowe, techniki uczenia słowami, inscenizacje, mapa skojarzeń, projekty, dyskusja, prezentacja prac z wykorzystaniem środków audiowizualnych (CD, DVD, Internet). Praca o charakterze warsztatowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny. Student przystępuje do egzaminu po spełnieniu następujących warunków:

 - pozytywna ocena z  kolokwium pisemnego zawierającego pytania otwarte i zamknięte; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 60 % - dostateczny

61 – 70 % - dostateczny plus

71 – 80 % - dobry

81 – 90 % - dobry plus

91 – 100 % - bardzo dobry

- sprawdzian: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.  

Egzamin pisemny w formie testu wyboru.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 60 % - dostateczny                       

61 – 70 % - dostateczny plus

71 – 80 % - dobry

81 – 90 % - dobry plus

91 – 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

 

Recommended reading

L. Frank Baum , The Wonderful Wizard of Oz, Dover Publications, 1996   

E. Nesbit , Five Children and It, Dover Publications, 2002

Beatrix Potter , The Tale of Peter Rabbit, Penguin Books  2010

Frances Hodgson Burnett , A Little Princess, Collins, 2012            

Kenneth Grahame, The Wind in the Willows, Wordsworth Classics, 1998

Frances Hodgson Burnett , The Secret Garden, Signet Classics,  2003      

Eleanor H. Porter , Pollyanna, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2009

Hugh Lofting , The Story of Doctor Dolittle, Yearling Books, 1968

A. A. Milne , Winnie-the-Pooh, Puffin, 2005

A. A. Milne , The House at Pooh Corner, Puffin, 1992     

J. R. R. Tolkien,           The Hobbit, Houghton Mifflin Harcourt,  2012            

 H. A. Rey, Curious George,  HMH Books for Young Readers,  1973                           

C.S. Lewis,  The Lion, the Witch, and the Wardrobe, HarperCollins,  2000 

Dr. Seuss, The Cat in the Hat, Random House,  1957     

Roald Dahl , Charlie and the Chocolate Factory, Puffin, 2007

J.K. Rowling, Harry Potter  and the Sorcerer's Stone, Scholastic, 1999

Further reading

Zofia Adamczykowa Literatura dla dzieci : funkcje, kategorie, gatunki, Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie, Warszawa 2001

Tylicka, Barbara & Grzegorz Leszczyński (eds) (2002). Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej. Wrocław: Ossolineum.

Ryszard Waksmund, Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej, Wrocław 2000,

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 09-07-2017 17:49)