SylabUZ
Course name | Anglojęzyczna literatura dla dzieci |
Course ID | 05.1-WP-WNJO-ALD |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Early-stage teaching of foreign language |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem kursu jest przygotowanie studenta do pracy w zakresie działań w oparciu o literaturę dziecięcą, która może być przydatna jako narzędzie służące nauczaniu języka angielskiego w grupach przedszkolnych oraz klasach 1-3;
uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą wykorzystanie literatury dziecięcej w nauczaniu małych dzieci języka angielskiego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.
Zarys historyczny anglojęzycznej literatury dla dzieci. Specyfika, tematyka i funkcje literatury dziecięcej. Typowe gatunki literackie. Analiza i interpretacja tekstów literackich podanych w spisie literatury obowiązkowej. Tematyka kursu dotyczy kierunku studiów oraz przyszłej pracy zawodowej studentów. Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz w klasach 1-3 szkoły podstawowej z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury dziecięcej. Potrafi zaaranżować działania w celu nauczania języka angielskiego w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy i techniki użycia tekstu literackiego.
Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia, techniki dramowe, techniki uczenia słowami, inscenizacje, mapa skojarzeń, projekty, dyskusja, prezentacja prac z wykorzystaniem środków audiowizualnych (CD, DVD, Internet). Praca o charakterze warsztatowym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z ćwiczeń: metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny. Student przystępuje do egzaminu po spełnieniu następujących warunków:
- pozytywna ocena z kolokwium pisemnego zawierającego pytania otwarte i zamknięte; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
- sprawdzian: progi punktowe jw.
- aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Egzamin pisemny w formie testu wyboru.
Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z egzaminu.
L. Frank Baum , The Wonderful Wizard of Oz, Dover Publications, 1996
E. Nesbit , Five Children and It, Dover Publications, 2002
Beatrix Potter , The Tale of Peter Rabbit, Penguin Books 2010
Frances Hodgson Burnett , A Little Princess, Collins, 2012
Kenneth Grahame, The Wind in the Willows, Wordsworth Classics, 1998
Frances Hodgson Burnett , The Secret Garden, Signet Classics, 2003
Eleanor H. Porter , Pollyanna, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2009
Hugh Lofting , The Story of Doctor Dolittle, Yearling Books, 1968
A. A. Milne , Winnie-the-Pooh, Puffin, 2005
A. A. Milne , The House at Pooh Corner, Puffin, 1992
J. R. R. Tolkien, The Hobbit, Houghton Mifflin Harcourt, 2012
H. A. Rey, Curious George, HMH Books for Young Readers, 1973
C.S. Lewis, The Lion, the Witch, and the Wardrobe, HarperCollins, 2000
Dr. Seuss, The Cat in the Hat, Random House, 1957
Roald Dahl , Charlie and the Chocolate Factory, Puffin, 2007
J.K. Rowling, Harry Potter and the Sorcerer's Stone, Scholastic, 1999
Zofia Adamczykowa Literatura dla dzieci : funkcje, kategorie, gatunki, Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie, Warszawa 2001
Tylicka, Barbara & Grzegorz Leszczyński (eds) (2002). Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej. Wrocław: Ossolineum.
Ryszard Waksmund, Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej, Wrocław 2000,
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 09-07-2017 17:49)