SylabUZ
Course name | Metodyka rozwijania sprawności językowych |
Course ID | 05.1-WP-PMiPD-MRSJ |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Maria Montessori method and Dalton Plan |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 20 (including as e-learning) |
1,33 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie studentów z celami, treściami, zasadami i metodami pracy dydaktycznej w zakresie edukacji językowej dziecka według założeń pedagogiki Marii Montessori.
Kształtowanie umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć w zakresie edukacji językowej dziecka według założeń pedagogiki Marii Montessori.
Kształtowanie umiejętności doboru i wykorzystania dostępnych materiałów, środków i metod pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych w edukacji językowej dziecka.
Kształtowanie kompetencji do krytycznej oceny praktyki pedagogicznej w zakresie edukacji językowej dziecka.
Wiedza o celach, metodach, zasadach i formach organizacyjnych kształcenia dziecka. Wiedza z zakresu psychologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
1.Cele kształcenia językowego w przedszkolu i klasach początkowych.
2.Treści edukacji językowej dzieci w przedszkolu i klasach I-III.
3.Metody kształcenia językowego dzieci w systemie M. Montessori.
4.Zasady kształcenia językowego dzieci w systemie M. Montessori.
5.Czytanie i opowiadanie dziecku jako formy kształcenia językowego.
6.Drama i inscenizacja jako forma twórczej pracy nad rozwojem sprawności językowych dziecka.
7. Sposoby diagnozowania kompetencji językowych dziecka.
8. Krytyczna ocena sprawności językowej dzieci w przedszkolu i klasach I-III.
7. Ilustracja jako materiał stymulujący aktywność językową dziecka.
8. Warunki kompetencji językowej dziecka.
Dyskusja, metoda projektów, nauczanie czynnościowe z materiałem Montessori, zajęcia praktyczne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach, praca pisemna kontrolna w oparciu o zrealizowane treści, wykonanie projektów zajęć.
1.Małgorzata Miksza „Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka”. Wydawnictwo Impuls, 2009.
2. Janusz Korczak „Jak kochać dziecko”. Wydawnictwo: Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza, Warszawa 2004.
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 24-09-2017 10:25)