SylabUZ
Course name | Plan Daltoński w szkole podstawowej |
Course ID | 05.1-WP-PMiPD-PDwSP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Maria Montessori method and Dalton Plan |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie słuchaczy z celami, treściami, metodami, zasadami i formami organizacyjnymi stosowanymi w klasach I-III pracujących systemem Planu Daltońskiego oraz kształtowanie umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej zgodnie z założeniami Planu Daltońskiego.
Znajomość zagadnień z zakresu pedagogiki ogólnej, dydaktyki ogólnej oraz psychologii rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym.
Wykład:
1.Podstawy filozoficzno-pedagogiczne Planu Daltońskiego.
2.Wizja oświatowo-psychologiczna.
3.Dbałość o jakość edukacji w klasach początkowych a plan Daltoński.
Ćwiczenia:
1.Kolory dnia – projektowanie sytuacji edukacyjnych w szkole.
2.Tablica zadań dodatkowych – projektowanie kart zadań i okazji edukacyjnych w klasach I-III.
3.Plan Daltoński a rytm dnia ucznia klas I-III - projektowanie kart czynności w zależności do pór dnia.
4.Tablica zadań – projektowanie tablicy zadań i zajęć wprowadzających w edukacji wczesnoszkolnej.
5.Planowanie pracy przez uczniów klas I-III – wprowadzanie danej aktywności, efekty korzystania z tablicy zadań, porządkowanie materiałów.
6. Prezentacja własnego portfolio.
Podające - wykład, praca z książka i innymi źródłami wiedzy, problemowe - dyskusja, mapy myśli, drzewo decyzyjne, analiza SWOT
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład:
Ocena z kolokwium ustnego lub pisemnego (do ustalenia ze studentami).
Ćwiczenia:
Pozytywne oceny z realizacji wszystkich zadań zleconych. Średnia ocen uzyskanych za poszczególne zadania i portfolio.
Ocenę końcową stanowi średnia ocen uzyskanych z wykładu i ćwiczeń.
1. Roel Rohner, Hans Wenke, Wprowadzenie: prof. dr hab. Bogusław Śliwerski, Pedagogika Planu Daltońskiego, Łódź 2011,Wyd. SOR -MAN.
2. Jiri Prokop, Plan Daltoński w Brnie, W: Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku, pod red. B. Śliwerskiego, Kraków 2001.
3. Agata Juljańska, Marta Kwella, Kamila Szymańska, Pomocnik nauczyciela. Sprawdzone pomysły na zmotywowanie i zorganizowanie twojej klasy, Łódź 2011,Wyd. SOR -MAN.
1.Roel Ronher, Jak dziś wygląda plan daltoński? , „Bliżej Przedszkola”, 2011 nr 3.
2. Roel Rohner, Indywidualizacja drogą do sukcesu każdego dziecka, „Bliżej Przedszkola”, 2011 nr 9.
3.Roel Rohner, Plan daltoński wzorcowym narzędziem dla współczesnej edukacji, Bliżej Przedszkola, 2011 nr 11.
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 24-09-2017 10:30)