SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedeutologia |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PSpP-PEDRO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z kontekstem społeczno-kulturowym roli nauczyciela; różnymi aspektami jego funkcjonowania w zawodzie; głównymi koncepcjami kształcenia nauczycieli. Kształcenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzę do analizy procesów kształcenia i samokształcenia nauczycieli.
Podstawowa wiedza za zakresu pedagogiki, socjologii i psychologii.
Wykłady
1) Geneza myśli pedeutologicznej. 2) Nauczyciel w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych. 3) Tożsamość zawodowa nauczycieli. 4) Kompetencje zawodowe nauczyciela. 5) Koncepcje kształcenia nauczycieli. 6) Problematyka dokształcania, doskonalenia i samokształcenia nauczycieli. 7) Problem wypalenia zawodowego. 8) Dylematy w zawodzie nauczyciela.
Wykłady
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, pogadanka, prezentacja multimedialna/poster/portfolio), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda problemowa, burza mózgów).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Zaliczenie wykładów: warunkiem zaliczenia wykładów est aktywny udział studenta w dyskusjach na zajęciach (50% ogólnej oceny) oraz opracowanie indywidualnie lub w grupach prezentacji power point/posteru/sporządzenie portfolio (50%).
Ocena z przedmiotu
Ocenę końcową z przedmiotu stanowi ocena z wykładu.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-05-2018 20:37)