SylabUZ

Generate PDF for this page

Elements of Algebra and Mathematical Analysis II - course description

General information
Course name Elements of Algebra and Mathematical Analysis II
Course ID 06.9-WM-IB-P-05_15W_pNadGenI4A0M
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Biomedical Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Krystyna Białek
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z podstawowymi pojęciami, metodami algebry liniowej i analizy matematycznej II oraz wyposażenie studentów w podstawowe narzędzia matematyczne niezbędne do formułowania i rozwiązywania typowych, prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów.

Prerequisites

Znajomość materiału z zakresu elementów algebry liniowej i analizy matematycznej I.

Scope

Wykład:

  1. Całka nieoznaczona i jej własności. Podstawowe metody całkowania. (2h)
  2. Całki funkcji wymiernych. Całki funkcji niewymiernych. (2h)
  3. Całka oznaczona i jej własności. Zastosowanie całek oznaczonych (2h)
  4. Całki niewłaściwe. Całki niewłaściwe I i II rodzaju. (2h)
  5. Szeregi liczbowe. Kryteria zbieżności szeregów liczbowych. (2h)
  6. Szeregi potęgowe. Rozwijanie funkcji w szereg Taylora. (2h)
  7. Szeregi Fouriera. Rozwijanie funkcji w szereg Fouriera. (2h)
  8. Funkcje wielu zmiennych. Pochodne cząstkowe. Różniczka funkcji i jej zastosowanie. (2h
  9. Ekstrema lokalne funkcji dwóch zmiennych. Funkcja uwikłana. (2h)
  10. Całka podwójna i jej własności. Zastosowanie całki podwójnej w geometrii i mechanice. (2h)
  11. Całka potrójna i jej własności. Zastosowanie całki potrójnej w geometrii i mechanice. (2h)
  12. Całka krzywoliniowa i jej własności. Zastosowanie całki krzywoliniowej skierowanej. (2h)
  13. Równania różniczkowe zwyczajne. Równania różniczkowe o zmiennych rozdzielonych. (2h)
  14. Równania różniczkowe liniowe pierwszego rzędu. Równanie jednorodne. Równanie Bernoulliego. (2h)
  15. Równania różniczkowe liniowe rzędu drugiego o stałych współczynnikach. (2h)

ĆWICZENIA

Na ćwiczeniach  studenci dyskutują i rozważają różne sposoby rozwiązania postawionych problemów. Studenci rozwiązują zadania i problemy wykorzystując wiedzę uzyskaną na wykładzie.

  1. Całka nieoznaczona. Podstawowe metody całkowania. (1h)
  2. Całki funkcji wymiernych. Całki funkcji niewymiernych. (1h)
  3. Całka oznaczona. Zastosowanie całki oznaczonej. (1h)
  4. Całki niewłaściwe I i II rodzaju. (1h)
  5. Szeregi liczbowe i potęgowe. (1h)
  6. Rozwijanie funkcji w szereg Taylora. (1h)
  7. Rozwijanie funkcji w szereg Fouriera. (1h)
  8. Funkcje dwóch zmiennych. Pochodne cząstkowe. (1h)
  9. Różniczka funkcji i jej zastosowanie. Gradient funkcji. Pochodna kierunkowa. (1h)
  10. Ekstrema lokalne funkcji dwóch zmiennych. (1h)
  11. Kolokwium. (1h)
  12. Całki wielokrotne i ich zastosowanie. (1h)
  13. Równania różniczkowe liniowe. Metody rozwiązywania równań różniczkowych. (1h)
  14. Równania różniczkowe liniowe rzędu drugiego i metody ich rozwiązywania. (1h)
  15. Kolokwium. (1h)

Teaching methods

Wykład problemowy, wykład z prezentacją multimedialną.

Rozwiązywanie zadań, dyskusja, praca w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena końcowa przedmiotu jest średnią arytmetyczną oceny z ćwiczeń i oceny z  egzaminu.

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnych ocen z trzech kolokwiów z zadaniami o zróżnicowanym stopniu trudności, pozwalającymi na sprawdzenie, czy student osiągnął efekty kształcenia w stopniu minimalnym oraz aktywności na ćwiczeniach.

Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie ustalonej (dla danego kolokwium) minimalnej liczby punktów (50%).

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie oceny pozytywnej z testu pisemnego (ilustracja wykładu przykładami).

Warunkiem zaliczenia testu pisemnego jest uzyskanie ustalonej dla danego testu minimalnej liczby punktów (50%).

Recommended reading

1. M. Gewert, Z. Skoczylas.: Analiza matematyczna 1, Oficyna Wydawnicza GiS
2. M. Gewert, Z. Skoczylas.: Analiza matematyczna 2, Oficyna Wydawnicza GiS
3. M. Gewert, Z. Skoczylas.: Równania różniczkowe zwyczajne, Oficyna Wydawnicza GiS
4. W. Krysicki, L. Włodarski.: Analiza matematyczna w zadaniach część 1, Wydawnictwo Naukowe PWN
5. W. Krysicki, L. Włodarski.: Analiza matematyczna w zadaniach część 2, Wydawnictwo Naukowe PWN

 

 

Further reading

1. Fichtenholz G. M.: Rachunek różniczkowy i całkowy, tom I, II i III, PWN

 2. McQuarrie D.: Matematyka dla przyrodników i inżynierów. PWN

Notes


Modified by dr inż. Daniel Dębowski (last modification: 22-05-2018 12:06)