SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Techniques of Presentation of Social Data - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Techniques of Presentation of Social Data
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-TPD
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to prepare the student for the presentation of empirical data obtained during various analyses. Special attention is paid to the ways of presenting data in tables, on various charts, and in the form of traditional and animated multimedia presentations.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Basics of presentation and data visualization.
  2. Working with tables.
  3. Working with charts.
  4. Working with maps and diagrams.
  5. Preparation of multimedia presentation.
  6. Preparation of an assessment project

Metody kształcenia

Group work, laboratory exercises, discussion, workshops.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

FORM OF ASSESSMENT OF CLASSES

REMARKS

Grade

Yes

Preparation of tasks
 in writing.

Task with charts, tables, diagrams (3 tasks)

The correct presentation, ability to answer questions about the presented material.

Preparation of a project
 in writing
 and presentation in the classroom.

Presentation with all known elements

Compliance with the topic, correct structure of work, language, reliability, independence of preparing work, proper selection of literature.

The correct presentation, ability to answer questions about the presented material.

Criteria for grade assessment
 for classes.

Classes grade will be arithmetic average of the project evaluation and grades for the three tasks.

 

The final grade is the grade of the classes

 

Literatura podstawowa

Wheeldon J., Ahlberg M. W. (2011), Visualizing Social Science Research, Sage publ.

Szaban D., Trzop B. (2014), For whom is the equality policy and new gender contract? Young inhabitants of Lubuskie region about the roles of woman and men in the modern world, [in:] Youth In Central and Eastern Europe. Sociological Studies, 2, p. 92—100.

Literatura uzupełniająca

Szaban D, Lisowski K. (2015), Open borders - closed minds. Lubusz youth on theit relations with Germans, [in:] Microcosm of European Integration: The German-Polish Border Regions in Transformation (ed.) ElżbietaOpiłowska, JochenRoose, German and European Studies of the Willy Brandt Center at the Wroclaw University, vol. ,3 p. 167-178.

Nyćkowiak J. (2014), Construction and Use of a Relational Database to Analyze the Careers of Professional Politicians in Poland, 1985-2007, [in:] Ask. Research & Methods, Vol. 23, p. 115-134.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 14:02)