SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy pracy projektowej |
Kod przedmiotu | 14.7-WP-PEDP-PPPr |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z zasadami i specyfiką pracy projektowej oraz przygotowanie do samodzielnego konstruowania spójnej koncepcji projektu animacyjnego i edukacyjnego.
Zaliczony kurs zajęć „teorie kultury i animacji”.
Wykłady – projekt jako metoda i forma pracy; struktura projektu; planowanie projektu (diagnoza; analiza problemów i celów; działania i harmonogram w projekcie; promocja projektu; rezultaty; kosztorys projektu; ewaluacja projektu; źródła dofinansowania projektów w kulturze i edukacji.
Ćwiczenia - specyfika projektów animacyjnych i edukacyjnych; analiza przypadków; konstruowanie koncepcji projektu: diagnoza; analiza i opis problemu i grupy docelowej, planowanie celów głównych i szczegółowych, etapów i działań; konstruowanie harmonogramu projektu; rezultaty działań i ich wskaźniki; planowanie budżetu.
Wykłady – wykład, wykład interaktywny, prezentacje, analiza przypadków.
Ćwiczenia – dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne, diagnoza problemu, analiza przypadków, prezentacja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady - zaliczenie kolokwium końcowego, warunkiem zaliczenia jest zdobycie min.55% punktów.
Ćwiczenia - ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną ocen za: prawidłowe wykonanie wszystkich ćwiczeń (zadań) realizowanych na zajęciach; analizę i prezentację przypadku (przykładowego projektu animacyjnego/edukacyjnego); skonstruowanie spójnej i poprawnej koncepcji projektu animacyjnego/edukacyjnego (w formie konspektu).
Ocena końcowa - średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń. Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
1. Edukacja + animacja, red. K. Dziełak, A. Rogozińska, A. Stańczyk, Warszawa 2011.
2. Karolak W., Projekt edukacyjny – projekt artystyczny, Łódź 2004.
3. Podręcznik zarządzania projektami miękkimi w kontekście Europejskiego Funduszu Społecznego, Warszawa 2006.
4. Projekty kulturalne – krok po kroku, Warszawa 2004.
5. Słowińska S. i in., Inicjatywy i ludzie w kulturze lubuskiej - nowe przestrzenie. Raport z badań, Zielona Góra 2012.
6. Słowińska S., Projekt w animacji kultury, [w:] Dyskursy młodych andragogów 9, red. M. Olejarz, Zielona Góra 2008.
7. Słowińska S., Puchowicz M., Kultura? Zrób to tak! Opis dobrych praktyk edukacyjnych. Raport z trzeciego etapu badań w ramach programu Bardzo Młoda Kultura(program regionalny „Kultura Tędy”, woj. lubuskie), Zielona Góra 2018.
1. TERAZ! Animacja kultury/Culture animation NOW!, red. I. Kurz, Warszawa 2008.
2. Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 04-01-2020 08:20)