SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy działań interdyscyplinarnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy działań interdyscyplinarnych
Kod przedmiotu 03.9-WP-ARP-PDINT
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Arteterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Radosław Czarkowski, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

   Celem przedmiotu jest - wykształcenie świadomości warsztatu, kreacji, ekspresji i świadomości artystycznej, umiejętności realizacji prac artystycznych, prezentacji publicznych, werbalnej komunikacji, umiejętności pracy w grupie i z grupą, autonomii i niezależności w zakresie kreowania autorskiej refleksji, wykształcenie umiejętności pracy na rzecz indywidualnych i grupowych potrzeb potencjalnych odbiorców (podopiecznych), umiejętność poruszania się w takich przestrzeniach sztuk wizualnych jak działania performatywne, interwencja czy działania interdyscyplinarne.

Wymagania wstępne

Wiedza dotycząca podstaw rysunku, malarstwa, fotografii i innych dyscyplin pokrewnych.

Zakres tematyczny

Systematyczne wprowadzanie języka pojęciowego z zakresu sztuki, w szczególności działań interdyscyplinarnych – prezentacja na bazie ćwiczeń.

Praca na podstawie aktywnej obserwacji, notacji oraz analizy rzeczywistości – warsztaty.

Dyskusja w obrębie grupy, dyskusja na poziomie indywidualnym – ćwiczenia, dyskusja wielokrotna.

Wprowadzanie nowych, alternatywnych dla tradycyjnego warsztatu artystycznego pojęć notacji plastycznej – prezentacja na bazie ćwiczeń.

Systematyczne wprowadzanie w alternatywne media plastyczne – ćwiczenia warsztatowe.

Metody kształcenia

Projektowanie i realizacja projektów w zakresie działań interdyscyplinarnych zwracając szczególną uwagę na takie elementy jak:

praca w grupie, z grupą i dla grupy;

korekta i dyskusja w obrębie grupy;

korekta i dyskusja na poziomie indywidualnym;

aktywne uczestnictwo w warsztatach artystycznych;

prezentacje śródsemestralne i końcowosemestralne. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte w poszczególnych kryteriach:

- aktywne uczestnictwo w zajęciach – 25%

- realizacja wszystkich podanych tematów– 25%

- kreatywne podejście do zajęć - 35%

- frekwencja - 15%

Literatura podstawowa

  1. Leszek Brogowski – Sztuka i człowiek, WSiP 1989, Warszawa.

  2. Maria Gołaszewska, Estetyka i antyestetyka, PW Wiedza powszechna, 1984, Warszawa.

  3. Anda Rottenberg, Sztuka polska 1945 – 2005, wyd. Stentor, 2005, Warszawa.

Literatura uzupełniająca

Każdorazowo ustalana i aktualizowana przez prowadzącego

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 20:04)