SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praca w zespole wirtualnym - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praca w zespole wirtualnym
Kod przedmiotu 04.2-WE-BEP-PwZW
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami pracy w zespołach wirtualnych, zastosowaniem UX Design w procesie powstawania produktu cyfrowego oraz elementami pozyskiwania informacji o potrzebach i doświadczeniach użytkowników.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Rola technologii w życiu społecznym. Technologia i procesy innowacyjności.

Budowa zespołu. Praca w zespole. Praca w zespole interdyscyplinarnym.

Komunikowanie się w zespole. Skuteczna komunikacja grupowa z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.

Kluczowe umiejętności przywódcze w kontekście sytuacji i zdarzeń biznesowych.

UX Design w procesie powstawania produktu. .

Wybrane elementy badania potrzeb i doświadczeń użytkowników.

Elementy Design Thinking.

Metody kształcenia

metoda projektu, burza mózgów, dyskusja, elementy gier symulacyjnych, studium przypadków

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających.

Szczegółowe informacje przestawiane są na pierwszych zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. Faranello S.: Practical UX design: a foundational yet practical approach to UX that delivers more creative, collaborative, holistic, and mature design solutions, regardless of your background or experience, Birmingham, UK : Packt Publishing, 2016.
  2. Ivanov P.: Moc wirtualnych zespołów, PWN, Warszawa, 2018.
  3. Kurowicka-Roman E, Kurowicki G. Kompetencje przyszłości członków zespołów wirtualnych. Horizons of Politics / Horyzonty Polityki. 2021;12(38):111-123
  4. Narang B.,Trivedi P., Dubey MK.:Towards an Understanding of UX (User Experience) and UXD (User Experience Design), An Applicability based framework for Ecommerce, Intranets, Mobile & Tablet &Web Usability, International Journal of Advanced Research in Computer Science. May/Jun2017;  8(5): 2764-2768.
  5. Dokumentacja techniczna wybranych narzędzi do wsparcia pracy zespołów

Literatura uzupełniająca

  1. Belbin, M. R.:  Management Teams: Why They Succeed or Fail, Oxford: Heinemann Professional Publishing, 1990.
  2. Chomiak-Orsa I, Kołtonowska A. Metody i narzędzia rozwiązywania problemów komunikacji w relacji IT-biznes w projektach informatycznych, Informatyka Ekonomiczna. 2016;3(41):28-40.
  3. Hunsaker P.L., Hunsaker J.S.: Virtual teams: A leader’s guide, Team Performance Management. 2018;14(1–2):86–101.
  4. Kaczyński M. Zwinne zarządzanie projektami IT w obliczu wyzwań rozproszonych zespołów. Organization Review / Przeglad Organizacji. 2020;(8):37-43.
  5. Krawczyk-Bryłka B.: Team Roles and Team Performance in Small Virtual Software Teams, Human Resource Management, 2020; 136 (5): 49–63.
  6. Zdonek I., Podgórska M., Hysa B.: Zdalna praca zespołu projektowego - charakterystyka ról i kompetencji, Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi , 2019 (January);126, 1: 43–60.

Uwagi

Brak.


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 12-04-2022 13:48)