SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski II
Kod przedmiotu 09.0-WE-AEIT-JęzAng02
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Automatyka i robotyka, Elektrotechnika, Informatyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów doktoranckie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Jolanta Bąk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2  wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych ( rejestr formalny vs nieformalny) – zarówno w języku mówionym jak i pisanym.  Ukształtowanie umiejętności tworzenia oraz przeprowadzania naukowej prezentacji multimedialnej.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) związanego z językiem akademickim.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Zakres tematyczny

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z automatyką i robotyką, elektrotechniką lub informatyką,  z uwzględnieniem następujących aspektów:

- gramatyka (np. czasy gramatyczne, strona bierna, następstwo czasów, tryby warunkowe, przedimek określony i nieokreślony, etc.);

- naukowa prezentacja multimedialna;

- rejestr językowy formalny vs rejestr językowy nieformalny;

- listy/e-maile w języku formalnym;

- język akademicki/naukowy – specjalistyczny;

- język wykorzystywany w naukowych artykułach technicznych;

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60%) z egzaminu pisemnego i ustnego, przedstawienie 15 minutowej prezentacji multimedialnej związanej z pracą doktorską i/lub prowadzonymi badaniami oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Literatura podstawowa

1. Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, Headway Academic Skills, OUP 2013

2.  Michael McCarthy&Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP 2008

3. Cambridge Academic English, Martin Hewings and Craig Thaine , CUP 2012

4. Marion Grussendorf, English for Presentations, Oxford University Press, 2007

Literatura uzupełniająca

1. Virginia Evans, FCE Use of English, Express Publishing , 2015

2. John Allison, Jeremy Townend, Paul Emmerson, The Business – upper-intermediate, Macmillan Education 2008

3. Michael Vince, Macmillan English Grammar In Context (Advanced), Macmillan Education 2008

4. anglojęzyczne magazyny naukowo - specjalistyczne

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 23-09-2016 00:15)