SylabUZ

Generate PDF for this page

Konstruktywne komunikowanie się w coachingu - course description

General information
Course name Konstruktywne komunikowanie się w coachingu
Course ID 14.4-WP-CwZiB-KKswC-N16
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Coaching in life and business
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Maria Żochowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 8
(including as e-learning)
0,53
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem nauczania jest teoretyczne zapoznanie studentów z podstawowymi teoriami komunikacji interpersonalnej. Dostarczenie wiedzy dotyczącej barier komunikacyjnych oraz metod efektywnej komunikacji. Wyposażenie studentów w umiejętności komunikowania się w relacji interpersonalnej, rozpoznawania barier komunikacyjnych, wykształcenie umiejętności korzystania z narzędzi komunikacji. Uwrażliwienie na istotę relacji interpersonalnej w kontakcie z klientem, uświadomienie poziomu własnej wiedzy i umiejętności w obrębie tematyki komunikacji interpersonalnej, profesjonalizm podczas wchodzenia w relacje interpersonalne.

Prerequisites

brak

Scope

Model komunikacji interpersonalnej (definicja, elementy procesu komunikacji). Podstawy komunikacji werbalnej - aktywne mówienie i słuchanie oraz komunikacji niewerbalnej – postawa ciała, mimika twarzy itp. Wybrane bariery w komunikacji interpersonalnej. Komunikacja dwustronna oraz w obszarze emocji. Wybrane techniki asertywnej komunikacji i pojęcie komunikatu JA. Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych i rola negocjacji. Umiejętność oddzielenia interpretacji i opinii od faktów i zachowań. Informacja zwrotna (definicja, rola, zasady udzielania informacji zwrotnej).

Teaching methods

Dyskusja, prezentacje multimedialne, praca z książką, praca w grupach, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z aktywności oraz zaliczenia kolokwium w formie ustnej lub pisemnej

Recommended reading

  1. Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Kraków 2000.
  2. Steciwko A., Barański J., Porozumie nie się lekarza z pacjentem i jego rodziną, Wrocław 2012.
  3. McKay M., Davis M., Fanning P. Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2001.
  4. Kozyra B., Komunikacja bez barier. Warszawa 2008.
  5. Adler R.B., Rosenfeld L.B, Proctor R.F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2002.

Further reading

  1. Kurcz I., Język i komunikacja ,w: Strelau J. Psychologia ogólna t. 2, Gdańsk 1999..
  2. Aronson E., Akert R., Wilson T., Psychologia społeczna, Poznań 1997.
  3. Cooper P.J. , Sprawne porozumiewanie się, Warszawa 1994.
  4. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2005.

Notes


Modified by mgr inż. Karolina Jezior-Pieczyńska (last modification: 03-02-2017 15:19)