SylabUZ
Course name | Pedagogiczne aspekty wczesnego nauczania języka obcego |
Course ID | 05.1-WP-WNJO-PAWNJO |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Early-stage teaching of foreign language |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie z pedagogicznymi aspektami wczesnego nauczania języka obcego. Rozwój kompetencji nauczyciela w zakresie organizacji wczesnej edukacji językowej dzieci, dostrzeganie potrzeby dokształcania się w zakresie nowych, zróżnicowanych rozwiązań dotyczących wczesnej edukacji językowej.
Brak.
Zmiany prawne MEN a wczesna edukacja językowa dzieci w przedszkolach i klasach I-III. Specyfika nauczania języków obcych w przedszkolu. Nauczanie języków obcych w klasach I-III – założenia programowe. Integracja w edukacji językowej.
Metody nauczania języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Miejsce zabaw, gier i zadań we wczesnej edukacji dzieci w zakresie języków obcych. Nowe technologie w edukacji językowej. Praktyczny wymiar edukacji językowej w przedszkolu i szkole – współpraca z partnerskimi przedszkolami i szkołami, programy międzynarodowe. Wczesna edukacja językowa jako priorytet polityki europejskiej. Przygotowanie nauczycieli przedszkoli i klas I-III do prowadzenia zajęć z zakresu języka obcego. Projektowanie zajęć z zakresu języka obcego dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Wykłady – wykład konwencjonalny, problemowy, prezentacje multimedialne.
Ćwiczenia – metody problemowe, praktycznego działania – projektowanie zadań i sytuacji z zastosowaniem metod aktywizujących.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Pozytywnie oceniona praca pisemna dotycząca zagadnień związanych z metodycznymi podstawami edukacji językowej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Ćwiczenia
Pozytywnie oceniony projekt zajęć z zakresu edukacji językowej dzieci.
Ocena końcowa: średnia ocen z wykładów i ćwiczeń.
Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 09-07-2017 17:24)