SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Research Methods for Mass Media - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Research Methods for Mass Media
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-MMMB
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with traditional and modern mass media research, their specificity and application possibilities.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Research institutions market in Poland.

Traditional and modern media - research methods overview, introduction.

Press, radio, television, the Internet as an object of study.

Basic stages and elements of the research process.

Analysis of media content.

Content of the traditional and modern media as the source database for cognition of reality.

Electronic media studies.

Surveys.

Metody kształcenia

Working with text, group work, brainstorming, discussion group.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

FORM OF ASSESSMENT OF CLASSES

REMARKS

Grade

Yes

Preparing the project

in writing

and presentation during classes.

 

Media research project for a selected topic

Compliance with the topic, correct work structure, language, reliability, independence of the work, appropriate selection of the literature of the subject.

The correct presentation method, the ability to answer questions about the presented material.

Criteria for grade assessment
for classes.

The grade from the exercises is the average of the grades from the project and its presentation

The final grade* is the grade of the classes

Literatura podstawowa

Wimmer R. D., Dominick J. R. (2006), Mass Media Research: An Introduction (10th Edition), Wadsworth, Cengage Learning: Boston MA.

Berger A. A. (1995), Essentials of Mass Communication Theory, Thousands Oaks: Sage Publications.

Karlsson M.B. (2016), Goodbye politics, hello lifestyle. Changing news topics in tabloid, quality and local newspaper websites in the U.K. and Sweden from 2002 to 2012 [in:] Observatorio Journal, vol. 10 – No.4 (2016), 150-165.

Newton K. (1999), Mass Media Effecs: Mobilization or Media Malaise?, [in:] British Journal of Political Sciences, vol. 29, No. 4 (577-599).

Jakubowicz K. (2008), „Poli-tabloidization” and the Media in Central and Eastern Europe, [in:] Global Media Journal—Polish Edition No 1 (4), 2008.

Literatura uzupełniająca

Zielińska M., Szaban D. (2016), On the way to post-materialism? Polish and Ukrainian students in terms of cultural change, [in:] Youth In Central and Eastern Europe. Sociological Studies, 2 (6), p. 135—151.

Crotty M. J. (1998), The Foundations of Social Research: Meaning and Perspective in the Research Process 1st Edition

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 18:00)