SylabUZ
Course name | Podstawy edukacji elementarnej |
Course ID | 05.2-WP-PSpP-PEELE |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz podstawą programową obowiązująca w przedszkolu i w szkole w klasach I-III.
Brak.
Ćwiczenia
1) Organizacja kształcenia w klasach I-III oraz w przedszkolu. Aktualna podstawa programowa dla przedszkoli i dla edukacji wczesnoszkolnej. 2) Adaptacja dziecka w przedszkolu i w szkole. 3) Sylwetka dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego, jego charakterystyka w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i moralnego. 4) Potrzeby dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego: typologia potrzeb, zaspokajanie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym, przedszkolnym i szkolnym. 5) Przygotowanie dziecka do nauki w szkole. Pojęcie dojrzałości szkolnej. Gotowość dzieci do rozpoczęcia nauki czytania i pisania. 7) Rola, istota oraz cele czytania i pisania. Przegląd, analiza i ocena stosowanych metod nauki czytania i pisania.8) Socjokulturowa teoria edukacji i jej pojęcia.
Ćwiczenia
Metoda projektu, praca z książką, metoda przypadków, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, dyskusja, metoda projektowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia
Ocena z ćwiczeń to średnia arytmetyczna ocen uzyskanych w trakcie realizacji kursu ( kolokwium, projekt, studium przypadku).
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z ćwiczeń.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 19-06-2017 11:26)