SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy edukacji elementarnej |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PSpP-PEELE |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz podstawą programową obowiązująca w przedszkolu i w szkole w klasach I-III.
Brak.
Ćwiczenia
1) Organizacja kształcenia w klasach I-III oraz w przedszkolu. Aktualna podstawa programowa dla przedszkoli i dla edukacji wczesnoszkolnej. 2) Adaptacja dziecka w przedszkolu i w szkole. 3) Sylwetka dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego, jego charakterystyka w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i moralnego. 4) Potrzeby dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego: typologia potrzeb, zaspokajanie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym, przedszkolnym i szkolnym. 5) Przygotowanie dziecka do nauki w szkole. Pojęcie dojrzałości szkolnej. Gotowość dzieci do rozpoczęcia nauki czytania i pisania. 7) Rola, istota oraz cele czytania i pisania. Przegląd, analiza i ocena stosowanych metod nauki czytania i pisania.8) Socjokulturowa teoria edukacji i jej pojęcia.
Ćwiczenia
Metoda projektu, praca z książką, metoda przypadków, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, dyskusja, metoda projektowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
Ocena z ćwiczeń to średnia arytmetyczna ocen uzyskanych w trakcie realizacji kursu ( kolokwium, projekt, studium przypadku).
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z ćwiczeń.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-06-2017 11:26)